* Treści są ułożone chronologicznie. Wiele serwisów jest zorganizowanych tak jak blogi. Media informują w ten sposób o newsach. Ostatnio dodane treści są na górze strony.
* Struktura jest jasna. W części centralnej znajdują się treści i obrazy autora, a poniżej komentarze.
* Może funkcjonować tak jak strona internetowa, choć autor nie musi znać języka programisty. Łatwo w nim edytować materiały, umieszczać filmy i obrazy nie mając umiejętności technicznych.
* Prowadzący może zdecydować, kto ma do niego dostęp.
* Jest dobrą platformą komunikacji z uczniami i rodzicami - można zostawić informacje, przypomnienie, materiały powtórzeniowe. Może być tablicą informacyjną np. zawierającą harmonogram projektu.
* Nauczyciel może stworzyć uczniom kompendium wiedzy - zrezygnować z treści osobistych i umieszczać opracowane zagadnienia, ciekawostki, materiały do pobrania lub odsyłacze do innych stron.
* Nauczyciel może prowadzić osobisty blog pisząc o wydarzeniach w których warto wziąć udział, o ciekawostkach, polecać najnowsze publikacje itp.